diumenge, 2 d’agost del 2015

Cap de setmana a Mbour

Dissabte 1, canviem una mica la dinàmica del campus i ens trobem amb totes les escoles a una de les pistes per tal de fer un entrenament a base de competicions de 3x3. No hi venen tots els nens i nenes ja que depen de l'escola d'on venen els queda massa lluny per venir caminant. Tot i això ens ajuntem una bona colla i fem partits de 3x3 separant-los per categories. Mentrestant alguns que no juguen estan al centre de les pistes amb el Marc i l'Anna que els ensenyen a fer coses divertides amb la pilota... Es respira bàsquet, diversió i alegria,  molta alegria. La Raquel, la Clara i l'Eva les tenim tot el matí ben enfeinades fent jocs, danses i activitats amb un grup molt nombrós de nens i nenes dels voltants de la pista que s'apropen només veure-les arribar. De tant en tant vaig mirant, i cada vegada hi ha més nens!... És una passada!!! Sobretot quan en acabar els reparteixen caramels que els han portat. No us podeu arribar a imaginar la bogeria que es forma per poder repartir-los i que cap nens se'n quedi sense!
Jo he estat tot el matí amb el Gerard ( un dels nostres Justins) controlant els 3x3 de les seniors. Són noies d'edat junior i senior i en tot moment es mostren competitives i amb ganes de més! L'últim partit em poso amb elles a jugar-lo i acabo ben esgotada... Una ja no té edat per defensar una junior senegalesa;)
Ens despedim dels jugadors fins el dilluns, ja que després de dinar marxem  de turime el cap de setmana a Mbour.
Estarem un dia i mig sense veure els nens... I jo ja els trobo a faltar abans de marxar!

Mbour
Mbour és una ciutat al sub oest de Senegal i hi anem en una forgoneta que hem llogat ja que s'hi tarda ben bé tres hores.
Un cop hi arribem, ja és de nit ( aquí el sol es pon més aviat) i després de deixar les maletes a les cases on passarem la nit, en Diop i ela seus amics ens porten a sopar a un lloc bastant turístic amb música en directe... I wifi!!!!
Mbour ja la veiem una ciutat diferent només arribar amb l'autocar, molts restaurants, discoteques, i botigues. Es veu que és una de les ciutats de costa amb més turime i així ho constatem al restaurant ja que hi trobem molta gent blanca com nosaltres.
Mentre esperem el sopar ( pizzaaaa!!) la Julia, la Raquell'Eva, el Gerard i el Landing s'animen a ballar amb el cantant al mig de la pista... Es nota que tenim ganes de festa! Però el temps avui no ens acompanya i gairebé al final del sopar es posa a ploure bastant i hem d'entrar a dins del bar-discoteca que tenen. Finalment ens quedem aquí ballant, prenent unes cerveses i al'lucinant amb les negres de com ballen mirant-se davant dels miralls... Molt heavy!!!
Avui és un dia especial pel benjamí de REC, el Gerard fa 17 anys i el sorprenem fent-lo bufar una espelma!!!!
Quan el cos ja no aguanta més de tanta dacings, tornem "ben acompanyats" cap a les cases.
En arribar un grup de nosaltres ens animem a anar a la platja que tenim al costat a fer petar la xerrada.. I ens acabem banyant a la llum de la luna plena i intercanviant impressions i anècdotes d'aquesta primera setmana de campus.
El diumenge ens llevem amb pluja i això ens fa canviar els nostres plans. Un cop hem esmorzat i recollit les nostres coses el Diop ens porta a visitar The Rihol spa ans resort Hotel, un hotelàs de 5 estrelles que hi ha a Mbour i que l'amo és un català! Ens fan una visita per dina ines realment espectacular!!!
Després ens encaminem a un mercat d'artesania africana que hi ha a un poble del costat, Saly.
Aquí s'utiliza molt el regateig a l'hora de comprar... I com que no hi estem gaire acostumats acaba atabalant una mica.
De seguida que els venedors veuen que aom caralans i espanyols ena diuen paraules en castellà i ens ho intenten vendre tot!! Figures de fusta, braçalets, teles, làmines... Ens en anem ben carregats!
Ja és hora de dinar, i anem un restaurant on hem quedat amb uns coneguts del cb. Santfeliuenc que tambè estan a Senegal de vacances. La MaJose, el Josan i la Maguette després ens porten a una piscina on ens fem un banyet abans de tornar cap a Louga. La Cris i jo fem de monitores i ens ho passem molt bé fent classes de natació al Landing i el Diop... Primera classe de natació superada!!!
És hora de marxar i el viatge de 3 hores de toenada a Louga ens regala unes impressionants vistes de la posta de aol africana... Un nou dia acaba a Senegal i ja estem esperant que sigui demà per tornar a reprendre els entrenaments amb els nostres equips!